25.03.2016.

Meditacija - XXVII. nedjelja kroz godinu (4. 10. 2015.)

Na prvim stranicama Biblije čitamo kako nije dobro da čovjek bude sam. Njemu je potreban drugi, drukčiji. Čovjek je po svojoj biti usmjeren na druge, na zajednicu jer je i sam stvoren na sliku Trojedinoga Boga koji je u sebi savršeno zajedništvo ljubavi.

Zato Bog kada stvara čovjeka ne stvara usamljenika nego mu odmah pridružuje družicu, ženu koja je jednakoga dostojanstva kao čovjek, ali je po svojoj izvanjskoj formi i nutarnjim sposobnostima različita od njega. Čovjek i žena postaju jedno kada su zajedno jer se tako njihove različitosti spajaju u skladnu cjelinu.

Od početka je zajedništvo muškarca i žene nesavršeno, ranjeno, okrhnuto. Budući da ljudi već od samoga početka nisu bili uvijek i u svim trenutcima u stanju ustrajati u zajedničkome životu i hodu, oduvijek se pokušavalo u pogledu tih problema i teškoća pronaći rješenje. U židovstvu je postojao način kojim se moglo regulirati takve teškoće i probleme. Postojalo je tzv. Mojsijevo otpusno pismo na koje se u današnjemu evanđeoskom pozivaju farizeji. Prvotna je svrha toga pisma bila zaštita žene kako ju muž ne bi mogao tek tako otpustiti, a kasnije je muškarcima postalo sredstvo za lakše postizanje slobode od žene.

Iz toga je razloga današnje evanđelje (Mk 10,1-16) vrlo aktualno. U njegovu središtu je razgovor Isusa i farizeja u kojemu oni postavljaju pitanje Isusu o (ne)razrješivosti ženidbe. Povijest ljudskog roda obilježena je traženjem odgovora na to pitanje. Ono je uvijek poticalo nove rasprave i mnogobrojne diskusije. No za nas kršćane to pitanje ne bi trebalo biti problematično. Sam Bog se o njemu očitovao još na početku stvaranja, a Isus je za vrijeme svoga zemaljskog života također jasno rekao:  Zbog okorjelosti srca vašega napisa vam on tu zapovijed. Od početka stvorenja muško i žensko stvori ih. Stoga će čovjek ostaviti oca i majku da prione uza svoju ženu; i dvoje njih bit će jedno tijelo. Tako više nisu dvoje, nego jedno tijelo. Što dakle Bog združi, čovjek neka ne rastavlja! Premda je Božji nauk o ovome pitanju vrlo jasan, ljudi su se, već od samoga početka, udaljili od njega tumačeći njegove zapovijedi kao ograničenje vlastite slobode u čežnji zadovoljenja sebičnih želja i potreba. Isus se ne zaustavlja na onome što čovjek traži nego se uvijek pita što Bog hoće i što je on o tome već rekao. A Bog je od početka htio da čovjek ne bude sam te mu je zato načinio pomoć. Ljudskim izvrtanjem Božjega nauma kojim je želio da čovjek i žena budu jedno najljepši se usklik: Gle, evo kosti od mojih kostiju, mesa od mesa mojega! Ženom neka se zove,od čovjeka kad je uzeta!, počesto pretvara u međusobno neprijateljstvo, odbacivanje, prebacivanje odgovornosti i razilaženje.

Svjesni smo da mnogima u današnjem svijetu, kao i u svim prijašnjim vremenima, nije moguće održati bračno jedinstvo u doživotnoj ljubavi i vjernosti. Razlozi za to su vrlo raznoliki i kompleksni te se stoga moramo čuvati olake osude i brzopletoga prosuđivanja. Zato je zadaća Crkve i svih kršćana da one koji žele stupiti u brak podsjeća i potiče da odgajaju svoje misli i želje za pravu i iskrenu čistoću srca koje će biti spremno ljubiti, praštati, ali i darivati se besplatno i bez mjere. Poput Isusa trebamo pomagati našim suvremenicima da uvijek ispočetka otkrivaju iskonski Božji plan koji je on imao u trenutku stvaranja svijeta i čovjeka jer samo tako ostajemo na Božjoj liniji i u ispravnoj vezi s drugima, s našim bližnjima.

Molimo za blagoslovljeni rad XIV. redovne opće biskupske o pozivu i poslanju obitelji u Crkvi i svijetu koja danas započinje i molimo za svoje obitelji kao i za to da u našemu vremenu obitelj bude ponovno shvaćena kao temeljna stanica Društva i kao dom i škola ljubavi, zajedništva, molitve i ispravnoga odgoja za život utemeljen na vrijednostima koje će oplemeniti naše čovječanstvo i unaprijediti našu kulturu.

s. M. Tea Barnjak, FDC

  Novosti i događanja - Sve